Whatsapp/Telegram 019.6671210 (Yati) atau emel heriaty.omar@gmail.com jika berminat

Whatsapp/Telegram 019.6671210 (Yati) atau emel heriaty.omar@gmail.com jika berminat

Whatsapp/Telegram 019.6671210 (Yati) atau emel heriaty.omar@gmail.com jika berminat

Whatsapp/Telegram 019.6671210 (Yati) atau emel heriaty.omar@gmail.com jika berminat

Whatsapp/Telegram 019.6671210 (Yati) atau emel heriaty.omar@gmail.com jika berminat

Whatsapp/Telegram 019.6671210 (Yati) atau emel heriaty.omar@gmail.com jika berminat

Tuesday, April 28, 2015

Cara Memicit Jerawat Yang Betul

Langkah 1 - Cuci tangan anda dahulu. Ini sangat penting dan pastikan anda cuci tangan dengan sabun, bersihkan bawah kuku. Ia untuk mengelakkan jangkitan dan mempercepatkan proses penyembuhan jerawat.

Langkah 2 - Cuci muka anda bersih2 dahulu. Jika wajah anda masih ada make-up, gunakan make-up removal dahulu. Kulit muka memang sentiasa ada bakteria (peluh dan make-up). Jika anda tidak bersihkan muka anda dahulu dan terus memicit jerawat, bakteria dari luar akan masuk ke dalam kulit.

Langkah 3 - Skrub di bahagian jerawat, urut lembut selama beberapa minit. Ini untuk membuang sel kulit mati dan memudahkan proses memicit jerawat.

Langkah 4 - Gunakan sarung tangan, sekurang-kurangnya lapik jari dengan tisu sebelum anda memicit jerawat. Ini untuk mengelakkan kecederaan yang boleh tinggalkan parut.

Langkah 5 - Cari ‘mata’ jerawat, picit di bahagian tepi jerawat untuk keluarkan isinya. Urut sedikit untuk memastikan isinya keluar. Jangan sentuh jerawat kecuali waktu anda ingin lapkan isi jerawat yang terkeluar. Jangan terlampau memicit. Dikhuatiri akan meninggalkan parut.

Langkah 6 - Dapkan toner ke bahagian jerawat, atau anda boleh juga gunakan Purifying Lotion untuk mengecutkan jerawat. Anda juga boleh steam muka dahulu sebelum memicit jerawat bagi membuka liang pori. Dengan cara ini akan memudahkan anda memicit jerawat.

NOTA: Jangan picit jerawat dengan kuku. Ia boleh menyebabkan jangkitan kuman yang ada pada jari dan masuk dalam jerawat anda.


Untuk masalah jerawat, anda boleh dapatkan Set Skincare Shaklee
Untuk baca TESTIMONI >> KLIK SINI

Harga bagi setiap produk :
ESP = RM150 , 850g tahan 1.5 bulan
B Complex = RM53.75 , 120 biji tahan 4 bulan
Vita C Plus = RM92.50 , 180 biji tahan 6 bulan
Vita E = RM149 , 120 biji tahan 4 bulan

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Cara Tidurkan Bayi Tanpa Buaian

Di bawah ini terdapat beberapa cara yang mudah untuk menidurkan bayi tanpa menggunakan buaian. Selamat Mencuba.

1-Tukarkan lampin yang baru dan bersih


2-Lap badan dengan tuala basah dan tukarkan dengan baju yang baru dan bersih.


3-Ambil lotion atau minyak angin urut dengan lembut dibahagian belakang dan bahagian perut si manja anda.


4-Jika masih tak mahu tidur cuba urutan lembut dibahagian betis serta tapak kaki dengan minyak angin atau lotion.


5-Urutan pada bahagian badan, perut, betis dan tapak kaki melegakan rasa kurang selesa bayi anda.


6-Tidurkanlah anak anda dalam keadaan mengereng ke kanan kerana itu adalah tidur yang paling baik untuk bayi dan lebih baik tidak perlu menggunakan buaian dengan kerap untuk menidurkan anak kita.


7-Tepuklah perlahan2, nyanyikan lagu kegemaran anak atau berselawat hingga baby itu tertidur.

Urutlah tapak kaki seperti gambar rajah di bawah.


Nak beli produk Shaklee boleh cari saya :-)

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Monday, April 27, 2015

18 PETUA Hilangkan Perut Buncit Selepas Bersalin

Melahirkan zuriat ialah rezeki untuk pasangan suami isteri. Ttapi apa yang paling merisaukan para ibu yang baru lepas bersalin, ialah perut buncit dan mengeleber!

Kesibukan untuk menguruskan anda dan perlu kembali bekerja selepas pantang menyebabkan ibu moden terlupa dan tak sanggup nak menjaga bentuk badan mereka. Lagi-lagi kalau ada anak kecil, menguruskan makan, minum dan pakai suami. Itu belum masuk dengan hal rumah lagi macam membasuh pakaian, mengemas dan lain-lain.



Jom cuba petua ini

1. Daun jambu batu & Halia

Tumbuk halus beberapa helai daun jambu batu dan halia. Letakkan sedikit air dan kapur sirih. Gaul rata dan sapukan pada perut. Biarkan sehingga kering. Bagus jika diamalkan setiap malam.

2. Kunyit Hidup

Ambil 2cm kunyi hidup dan tumbuk hingga lumat. Ambil air pati kunyit tersebut dan campur dengan air pati sebiji limau nipis. Selawat sambil minum pada waktu pagi dan malam.

3. Limau Kasturi & Kapur

Ambil beberapa biji limau kasturi dan sedikit kapur makan. Perah jus limau dan gaul bersama kapur. Sapukan ke perut. Boleh diamalkan semasa berpantang sebelum memakai bengkung atau pada bila-bila masa.

4. Kapur sirih, minyak kayu putih &  air limau nipis

Satukan satu camca kapur sirih, 20 titik minyak kayu putih dan satu camca besar air limau nipis sapukan pada perut selepas bersalin. Lakukan beberapa minggu. InsyaAllah perut kembali kempis dan kedutan juga hilang.

5. Buah Delima

Lima biji buah delima diambil isinya kemudian tumbuk hingga lumat. Masukkan ke dalam dua gelas air besar dan campurkan dengan sedikit garam. Minum setiap pagi selepas sarapan. Amalkan selama dua minggu setiap bulan.

6. Daun salam

Rebus 10 helai daun salam dalam air sebanyak dua gelas sehingga mendidih. Sejukkan dan minum pagi dan malam setiap hari.

7. Air minuman, kapur & limau nipis

Bancuh segelas air dengan sedikit kapur. Perapkan air kapur sehingga mendap kapurnya ke bawah gelas. Ambil air jernih di sebelah atas dan perahkan sebiji limau nipis. Minum air tersebut pagi dan malam.

8. Teh, gula dan limau nipis

Bancuh secawan teh pekat. Campurkan dengan sedikit gula atau madu dan perahan sebiji limau nipis. Minum sementara masih suam.

9. Senaman

Angkat kaki sambil beraring dan tangan diletakkan di bawah kepala. Lakukan senaman ringan setiap hari selama 20 minit.

10. Limau nipis, air asam jawa dan kapur

Ambil sebiji limau nipis diperah airnya atau sedikit air asam jawa pekat. Kemudian campur sedikit kapur sirih. Jika dikhuatiri gatal titiskan bersama beberapa titisan minyak mestika, kayu putih, atau minyak berangin lain. Memang diakui gatalnya, tetapi amat mujarab dan amat memuaskan hasilnya. Sapukan pada perut, biarkan ia kering sebentar sebelum memakai bengkung sepanjang waktu berpantang ataupun ketika waktu malam sahaja. Boleh juga dibalut dengan daun sireh sebelum memakai bengkung bagi mengatasi masalah selulit.

11. Cuka, garam dan kunyit

Ambil sedikit cuka , garam dan kunyit dan kisar. Tampal pada perut dan bengkung perut ketika dalam pantang.

12. Beras, cekur, gula merah, air asam jawa

Ambil sedikit beras dan kisar halus. Juga sedikit cekur, gula merah, air asam jawa dan sedikit air suam diadun kesemuanya, kemudian tapis dan minum. Amalkan seminggu 4 kali.

13. Limau nipis, garam, lada hitam

Ambil Halia lebih kurang 3 sentimeter, limau nipis besar sebiji, sedikit air suam, secubit garam dan lada hitam lebih kurang 15 biji. Kisar dan tumbuk. Adun dan tapis. Minum airnya. Lakukan sehingga mendapat hasil yang dikehendaki.

14. Lengkuas

Ambil lengkuas Padi/Helang/ Ranting – iaitu ubi, daun dan batang ditumbuk halus dan tampal pada perut bertujuan membuang angin. Sekaligus untuk mengecutkan perut. Selain itu baik juga untuk disapu pada badan bagi mengubati lenguh-lenguh badan ataupun sakit sendi.

15. Asam jawa & jadam

Ambil asam jawa, jadam dan air mendidih dan adun. Tampal pada perut dan bengkungkan, sepanjang tempoh berpantang.

16. Halia & asam jawa

Ambil beberapa potongan halia dan tumbuk halus dan gaulkan dengan perahan asam jawa yang pekat. Seterusnya makan dengan nasi. Hasilnya, perut menjadi kempis malah pengaliran darah dalam badan juga akan lebih teratur. Wajah anda akan tampak lebih sihat dan berseri.

17. Daun jambu & kapur sireh

Daun jambu serta kapur sirih digiling dan disapu pada perut setiap hari sehingga mencapai hasil yang memuaskan.

18. Lada hitam, ragi tapai, cuka & air asam jawa

Ambil lada hitam lebih kurang 2 1/2 genggam. Kemudian tumbuk halus, dicampur dengan sebiji ragi tapai. Gaulkan bersama cuka bercampur air asam jawa. Setelah ramuan digaul sebati, sapu pada perut serta keliling pinggang. Kemudian dibengkung kuat atau ketat.

Set Berpantang Shaklee Yang Awesome

TESTIMONI SET BERPANTANG >> KLIK SINI

Harga bagi setiap produk :
ESP = RM150 , 850g tahan 1.5 bulan
Vita-Lea = RM88.765 , 120 biji tahan 2 bulan
Vita C Plus = RM92.50 , 180 biji tahan 6 bulan
Zink = RM33.75 , 120 biji tahan 4 bulan
B Complex = RM53.75 , 120 biji tahan 4 bulan
Ostematrix = RM61 , 120 biji tahan 1 bulan

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

5 Kesalahan Apabila Membasuh Seluar Jeans

Ada beberapa pemakai/pengguna yang mengatakan korang sepatutnya tidak boleh membasuh seluar jeans menggunakan mesin basuh ataupun tidak seharusnya mencuci seluar jeans tersebut. Tetapi kebanyakan daripada kita, jika pakaian tersebut kotor (dalam kes ni, seluar jeans), lemparkannya ke dalam mesin basuh bersama pakaian kotor yang lain. Untuk menjaga denim/seluar jeans warna asas biru dan hitam nampak seperti baru yang mungkin, elakkan seluar jeans kesayangan korang rosak dengan mengikuti beberapa tips dibawah.



1. Mencuci dengan keluarkan bahagian dalam ke luar.
Kaedah ini membantu mengurangkan kehilangan warna asas seluar jeans/denim. Sebelum itu, pastikan anda zip atau butang semua dulu ye sebelum letakkan dalam mesin basuh.
2. Padatkan mesin basuh dan yang lain dengan banyak
Sebenarnya ramai yang membasuh dengan penuhkan mesin basuh dengan banyak. Lebih banyak yang dibasuh, lebih rileks kerja korang kan? Tahu tak korang dengan membasuh sebegini akan membuatkan pakaian anda lusuh, zip mudah rosak dan juga jahitan benang akan tertanggal kerana tiada ruang untuk berpusing dalam mesin tersebut. Ini juga menyebabkan pakaian akan bersimpul sesudah mesin dihentikan.
3. Memilih kitaran mesin basuh yang salah.
Jika mahukan seluar jeans kelihatan baru, korang perlu membasuh dan mengeringkannya dengan kitaran mesin basuh yang lembut. Sementara itu, mencuci dengan tangan adalah kaedah paling selamat dan murah tetapi mahal dari segi masa dan usaha. Kecuali seluar jeans anda sangat kotor, adalah lebih baik untuk mencuci mereka dalam air sejuk, memilih salah satu daripada kitaran lembut, dan keringkan pada suhu yang rendah.
4. Katakan tidak kepada pencuci memelihara warna (colour-preserving detergent).
Detergen khas dirumuskan untuk mengekalkan warna gelap adakalanya menjadi. Ia mempunyai bahan-bahan untuk membantu kain memegang atau memelihara warna dan menyahaktifkan klorin di dalam air yang boleh pudarkan warna. Jika anda mahu menyimpan seluar jeans anda menjadi warna gelap, adakalanya bagus juga untuk melabur dalam detergen khas.
5. Tinggalkan denim atau seluar jeans dalam pengering terlalu lama.
Di Malaysia, jarang menggunakan alat pengering kerana mempunyai matahari yang membantu untuk mengeringkan baju korang. Tetapi ada juga yang menggunakannya seperti yang tinggal di apartment atau kondominium. Kain mengecut apabila ditinggalkan di dalam pengering terlalu lama untuk mendapatkan lebih-kering dan “goreng.” Semua kain dan seluar jeans apabila anda membawa ia keluar dari pengering, ianya lembap. Hanya kibaskan sedikit dan biarkan kering rata pada ampaian.

Produk Shaklee Untuk Membasuh Pakaian



Harga bagi setiap produk :
Sabun Basuh (Fresh Laundry Concentrate) = RM80
Pelembut Fabrik (Soft Fabric Concentrate) = RM40

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Sunday, April 26, 2015

Mana Lagi Senang : Jaga Hati Suami atau Isteri

Baca jelah just for fun. Saya rasa in actual semua isteri tak macam ni pun. Ada yang betul ada yang tidak. Bab jadi superman tu memang betul. Yelah kalau tiba2 kereta rosak tengah jalan sure call suami, takan lah nak pegi call Ustaz Amran sebelah rumah plak kan. Apa kes ? Hahaa..

Siapa pernah tengok citer ni? Best tau ;-)
BAGAIMANA UNTUK MEMBUAT SUAMI GEMBIRA :
1. Jaga makan minumnya
2. Tidur dengannya
3. Biarkan dia dengan ketenangan
4. Jangan memeriksa telefonnya
5. Jangan mengganggu pergerakannya
Jadi APA YG SUSAH sangat tentang itu?
CARA MEMBUAT ISTERI PUAS & GEMBIRA :
Ia benar-benar tidak terlalu sukar tetapi..
Untuk membuat wanita bahagia, seorang lelaki hanya perlu jadi :
1. Rakan
2. Teman
3. Kekasih
4. Saudara
5. Bapa
6. Induk
7. Tukang masak
8. Juruelektrik
9. Tukang paip
10. Mekanik
11. Seorang tukang kayu
12. Penghias
13. Stylist
14. Sexologist
15. Pakar sakit puan
16. Ahli psikologi
17. Pembasmi perosak
18. Psikiatri
19. Penyembuh
20. Pendengar yang baik
21. Penganjur
22. Bapa yang baik
23. Sangat bersih
24. Bersimpati
25. Olahraga
26. Pemanas
27. Pemberi perhatian
28. Gagah
29. Pintar
30. Lucu
31. Kreatif
32. Penggoda
33. Kuat
34. Pemahaman tinggi
35. Toleransi tinggi
36. Berhemat
37. bercita-cita tinggi
38. Mampu
39. Berani
40. Pembuat keputusan
41. Berkata benar
42. Boleh dipercayai
43. Bersemangat
TANPA lupa untuk:
44. Kerap memberi pujian
45. Pergi membeli-belah dengannya
46. Jujur
47. Menjadi sangat kaya
48. Tidak terlalu menekan
49. Tidak melihat perempuan lain
DAN PADA MASA YANG SAMA, ANDA MESTI JUGA:
50. Memberikan banyak perhatian kpdnya
51. Memberikan banyak masa kpdnya terutama masa untuk dirinya sendiri
52. Memberi beliau banyak ruang
53. Tidak pernah bimbang tentang di mana dia pergi.
Namun yang paling penting.
INI SANGAT PENTING
54. Tidak pernah lupa hari lahirnya
55. Tidak pernah lupa hari ulang tahun perkahwinan
56. Mesti alim dan
57. Tolong buang sampah dan
58. Cuci keretanya
59. Bayar cukai jalan dan
60. Bawa melancong dan
61. Jangan LEBIH tidur dan
62. Makan habis2 masakan dia dan
63. Bila nak tidur cakap i luv u dan
64. Berhenti membaca akhbar @ memberi perhatian apabila dia bercerita dan beberapa lagi..
Dan oh ya anda juga perlu menjadi spiderman atau superman pada masa-masa tertentu untuk menyelamatkan beliau…
Kepada suami yang sudah bekerja kuat jangan lupa bawa isteri pergi umrah sebagai menghargai kesetiaannya.
Mane yg senang jaga… suami or isteri….

Produk Shaklee Untuk Keintiman Suami Isteri




Harga bagi setiap produk :
Alfalfa Complex (Small) = RM53.75 , 330 biji tahan 1 bulan
Alfalfa Complex (Large) = RM97.50 , 700 biji tahan 2 bulan
Vitamin E = RM149 , 120 biji tahan 4 bulan

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

5 CARA MUDAH Turunkan Berat Badan

Mengikut statistik, penduduk Malaysia adalah di kalangan yang paling ramai mempunyai masalah berat badan. Ada yang telah mencuba pelbagai cara untuk menurunkan berat badan; ada yang berjaya tetapi lebih ramai yang telah gagal.
Raya Dah Nak Dekat, Jom Kita Kurus
Di bawah ini saya kongsikan beberapa cara untuk menurunkan berat badan.

1. Jauhi makanan segera

Pertama sekali, kurangkan makan makanan ringan (fast food) atau junk food. Disebabkan terlalu sibuk bekerja dan tiada masa untuk masak, kita sering makan luar di restoran. Kualiti makanan yang rendah adalah faktor utama ramai di antara kita yang mempunyai berat berlebihan.
Oleh itu, langkah pertama yang anda harus lakukan adalah hentikan makan di luar terutamanya di restoran makanan segera yang sudah tentunya menghidangkan makanan yang tidak sihat.

2. Kurangkan gula

Kedua, cara mengurangkan berat badan yang amat penting ialah dengan mengurangkan pengambilan gula. kurangkan makanan dan minuman bergula. Pengambilan gula yang berlebihan turut menyumbang kepada kenaikan berat badan. Mulai hari ini, usah tambah gula atau susu ke dalam minuman.
Jika sebelum ini anda sering membancuh air teh susu, apa kata anda amalkan meminum teh o atau campur sedikit limau supaya ia jadi teh o limau. Limau memang dikenali sebagai ‘pemotong lemak’ dan seringkali diminum selepas makan bagi mengurangkan lemak.

3. Pastikan bersarapan pagi

Ketiga, cara untuk menurunkan berat badan secara konsisten ialah amalkan mengambil sarapan pagi yang berat. Namun, perlu mengikut kalori yang betul. Mengikut kajian pakar, sarapan adalah waktu kita sepatutnya makan dengan kuantiti paling banyak, diikuti makanan tengahari yang sederhana dan makan malam yang sedikit sahaja.
Anda boleh mula dengan memakan roti atau bijirin sebagai sarapan anda supaya perut anda akan penuh dan membuat anda tidak berasa terlalu lapar pada waktu tengah hari. Tidak salah untuk memakan nasi pada waktu tengah hari asalkan pada malam hari, anda makan sedikit sahaja, seperti beberapa potong buah supaya anda boleh tidur dengan perut yang terisi.

4. Pastikan selalu bersenam

Selain jaga kalori, bersenam adalah salah satu cara menurunkan berat badan dan terbukti berkesan. Setelah anda jaga tahap pemakanan anda, tiba masanya untuk menurunkan berat badan dengan lebih konsisten. Mula dengan bersenam ringan seperti jogging di waktu pagi atau pergi ke gym seminggu tiga kali untuk mengangkat berat dan membina otot anda. Otot yang terbina dapat membakar lemak secara pasif, walaupun anda tidak melakukan sebarang aktiviti sekalipun.
Jika anda seorang yang suka menonton televisyen, selain dari hanya duduk sahaja dan menonton rancangan kegemaran anda; apa kata anda baring dan lakukan sedikit senaman untuk beberapa minit sehingga berpeluh. Disebabkan anda sedang ‘berehat’, anda tidak rasa seperti anda sedang memaksa badan anda untuk bekerja.

5. Cari partner

Selain bersenam dan jaga makan, ini cara menurunkan berat badan yang paling penting. Akhir sekali, pastikan anda mempunyai rakan yang mempunyai impian yang sama dengan anda iaitu bersama-sama berazam untuk menurunkan berat badan.
Dengan ada rakan baik ini, masing-masing akan saling membantu bagi mencapai cita-cita dan sekiranya salah seorang dari anda berasa tidak bermaya, pastikan anda berikan kata-kata perangsang bagi membakar semangat kembali dan kembali ke landasan yang betul.

Apa Produk Shaklee Yang Boleh Membantu Turunkan Berat Badan ?




Harga bagi setiap produk :
Cinch Shake Mix = RM183.38 , 765g tahan 2 minggu
Cinch Tea = RM138.86 , 28 stik , tahan 28 hari
Lecithin = RM55.65 , 180 biji , tahan 1 bulan
Herb Lax = RM55.65 , 120 biji tahan 2 bulan

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Tak Bosan Ke Asyik Sebar Fitnah Pasal Shaklee ?

Terus terang saya rasa bosan, jemu dan jelak bila orang yang tak tahu apa2 keje dia asik nak memfitnah saja.
Fitnah apa? Fitnah produk Shaklee lah...apa lagi.
Agak2 kaki fitnah ni pernah tak ambil tahu apa2 tentang Shaklee? Ke sekadar tahu sebut "Shaklee" saja ?
Sekali sekala, rajin kan diri meng-google. Jangan time nak tahu gossip artis je baru tahu nak guna google.
Ni website Shaklee >> http://shaklee.com.my/ms/about/
SILA BACA.
Malas nak klik link? Meh sini saya bagi tepek sikit apa yang termaktub dalam website tu.

Tentang Kami


Di Shaklee, kami percaya bahawa alam semula jadi mengandungi 1001 rahsia untuk kehidupan yang lebih lama, sihat dan produktif.
Kisah kami bermula hampir 60 tahun yang lalu apabila Dr. Forrest C. Shaklee, dengan falsafah kehidupannya Living in Harmony with Nature® telah mencetuskan gerakan yang berterusan untuk membantu ke arah kehidupan yang lebih bahagia dan lebih sihat.
Hari ini, kami merupakan syarikat pemakanan semula jadi nombor satu di Amerika Syarikat, dengan pejabat di seluruh dunia dan tenaga pakar terkemuka dalam bidang penyelidikan pemakanan. Kami melepasi dan melangkaui piawaian industri setiap masa bagi memastikan produk kami Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.
KAMI MENGUJI SETIAP BAHAN BAHARU UNTUK MENGESAN LEBIH 350 BAHAN CEMAR BERBAHAYA.
KAMI MENJALANKAN LEBIH 100,000 UJIAN KUALITI SETIAP TAHUN BAGI MENJAMIN KETULENAN TERTINGGI SEBOLEHNYA.
KAMI TELAH MELABURKAN LEBIH $250 JUTA DALAM UJIAN KLINIKAL, PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN.
---------------
Nampak tak ayat kat atas tu >> 250 juta US DOLLAR (bukan RM yer) telah dibelanja untuk UJIAN KLINIKAL, PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN.
Shaklee siap ada website untuk rujukan physicians & healthcare professionals tau? Product Cap ABC tu hado? Den rasa memang tak hado.
Nak tau banyak lagi pasal Shaklee? Sila lah google. Akhir zaman ni memang banyak fitnah. Jangan lah suka suki nak share sana sini kalau takde bukti.


Nak beli produk Shaklee boleh cari saya :-)

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins


* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Friday, April 24, 2015

Makanan Tambah Darah Untuk Orang Anemia @ Kurang Darah

1. DAGING MERAH
Daging merah mengandungi kadar zat besi yang tinggi untuk membantu memerangi anemia. Tahukah anda bahawa kandungan zat besi dari sumber haiwan lebih mudah diserap berbanding sumber lain.

2. BROKOLI
Sayur hijau ini mengandungi vitamin, zat besi dan folat. Brokoli sangat bagus dimakan kerana ia mengandungi antioksidan yang mampu melawan penyakit dan jangkitan.

3. PISANG
Pengambilan 2 biji pisang setiap hari sangat baik untuk wanita hamil yang kurang darah. Ini kerana folat yang terkandung di dalam pisang boleh membantu dalam pertumbuhan janin dan penghasilan sel-sel baru.

4. KEKACANG
Kekacang boleh mencegah anemia. Ambil kekacang sebagai snek bagi menggantikan makanan ringan.

5. HATI AYAM
Hati ayam dipercayai dapat menambah kepekatan darah. Walaubagaimanapun pengambilan hati terlalu kerap tidak digalakkan kerana ia merupakan organ dalaman yang tidak elok untuk otak. 
* Tiba2 teringat pesan mak. Mak saya cakap arwah nenek saya dulu pesan, jangan bagi anak2 kecil makan hati ayam sebab nanti gelap hati, benak, susah nak menerima pelajaran. Fikir2 balik ada betulnya sebab hati kan tempat menapis segala toksin. Tubuh kita sendiri menolak toksin dan hati sebagai penapis. Jadi kenapa pula kita nak makan? Saya memang tak makan hati ayam dan semua anak2 saya memang saya tak pernah bagi makan hati. Tak kira lah hati ayam ke lembu ke. Banyak lagi benda lain boleh makan kan :-)

6. BAYAM
Untuk pengetahuan pengidap anemia, bayam merupakan makanan paling baik di dalam kalangan sayuran. Bayam merah ataupun hijau, menyerap zat besi dan folat untuk memerangi anemia.

7. KERANG
Kerang juga terkenal dalam mencegah anemia.Masukkan kerang ke dalam menu harian anda dengan  cara masakan yang berlainan agar tidak bosan.

8. TELUR
Telur bahagian kuningnya sahaja yang mengandungi nutrien termasuk zat besi yang diperlukan penghidap anemia. Pengambilan kuning telur dapat mengekalkan jumlah hemoglobin dalam darah.
* Tapi kalau makan telur banyak sangat pun tak bagus juga nanti tinggi kolesterol .. hihii

9. OAT
Oat yang boleh melawan anemia semasa hamil memberikan mineral yang diperlukan tubuh badan beserta zat besi. Oat juga mudah dicerna dan boleh memberi rasa kenyang.

10. BUAH DELIMA
Buah delima dapat mempertahankan jumlah sel darah merah, kandungan zat besi yang terdapat dalam buah delima dapat mengurangkan gejala anemia.

11. MADU
Pastikan anda mengambil madu di dalam menu harian anda jika anda mengalami anemia.Madu boleh juga menggantikan gula di dalam minuman dan makanan.

12. KURMA
Khasiat kurma tidak dapat disangkal lagi. Ini termasuk meningkatkan penghasilan sel darah merah. 

13. KISMIS
Buah anggur yang dikeringkan dipanggil kismis. Kismis dapat membantu melawan anemia. Buat kismis sebagai snek harian dan didiklah anak-anak anda untuk memakan kismis sejak kecil.

Produk Shaklee Yang Boleh Membantu Tambah Darah


Harga bagi setiap produk :
B Complex = RM56.96 , 120 biji tahan 4 bulan
Vita-Lea = RM94.08 , 120 biji tahan 2 bulan
Vitamin C = RM98.05 , 180 biji tahan 6 bulan

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Thursday, April 16, 2015

11 Petua Dibuka Pintu Rezeki dari Irfan Khairi

Saya suka sangat dengan 11 Tips dari Irfan Khairi ni. Jadi saya share dekat sini supaya mudah saya nak rujuk di masa depan. 

Rezeki itu luas, dan untuk dimurahkan rezeki juga luas cara-caranya. 


1. Redha sekiranya ada pintu rezeki tertutup. Bukan rezeki kita la tu… tapi InsyaAllah tingkap rezeki lain akan terbuka.

2. Nak duit? Perlu Doa, Usaha, Ikhtiar dan Tawakal. Baru dapat D-U-I-T :)

3. Maafkan salah & silap orang lain sebelum tidur malam ini. Bila hati tenang, rezeki mudah datang.

4. Kalau tak mampu untuk sedekah wang ringgit selalu, lakukan solat Dhuha selalu kerana ianya mengandungi banyak manfaat sedekah.

5. Bersangka baik dan doakan kejayaan orang lain. InsyaAllah ramai akan doakan kita kembali.

6. Tunaikan hajat orang lain dan bantu orang lain mencapai hajat/matlamat mereka. Nanti ramai yang akan membantu permudahkan usaha kita pula.

7. Sedekah dan derma confirm tidak akan mengurangkan rezeki anda. Malah ia akan menambahkannya lagi.

8. Sekiranya terjumpa jalan buntu, tak perlu minta bantuan orang lain dulu. Terlebih dahulu minta bantuan Allah swt. Solat Istikharah untuk memohon petunjuk yang sebaiknya.

9. Tunaikan amanah dan tanggungjawab yang diberikan dengan sebaik mungkin tanpa memikirkan imbuhannya.

10. Sentiasa bersikap rendah diri walau siapa pun anda dan sebesar mana pun jawatan yang disandang agar anda menjadi insan yang lebih dihormati dan disanjungi.

11. Tidak mengambil kesempatan di atas kepercayaan yang diberikan dengan sentiasa bersikap jujur dan telus.

Untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

Wednesday, April 15, 2015

PART 3 | Saya Nak Buat Business Shaklee Tapi Saya Tak Pandai Cari Customer

Bila berniaga, mestilah ada customer atau pelanggan. Kalau takde pelanggan, macam mana nak berniaga. 

Cuba anda sekalian baca 2 ayat ni. Ada beza tak?
Ayat 1 : Mencari Pelanggan
Ayat 2 : Menarik Pelanggan

Beza kan? Selama hampir 3 tahun saya menjalankan perniaagaan ini, saya tidak pernah mencari pelanggan atau cari-cari orang untuk jadi downline saya. Apa yang saya lakukan ialah menarik minat mereka. 

Macam mana nak menarik minat pelanggan? Ahaa.. itu ada lah teknik dan strategi-nya. Tak boleh lah cerita kat sini sebab itu dah masuk part strategi. Tu kena daftar ahli dulu dan jadi downline saya. Ada banyak ilmu yang bakal saya perturunkan kepada anda.

Nak baca cerita saya tak? 
Saya dulu pun macam anda juga. Tak pernah terfikir lansung nak buat business jual2 produk ni terutamanya business MLM macam Shaklee ni. Masa dulu2 tu memang anti MLM. Ni gara2 MLM haram jadah yang dok suruh orang buat loan bank sana sini lah sampaikan habis semua MLM saya menyampah.

Masa saya mula2 jadi ahli Shaklee kan, saya sendiri tak sangka yang saya akan bertahan sebegini lama (hampir 3 tahun dah) dan dah sampai ke tahap ini. Masa saya join Shaklee, saya dah setahun berhenti kerja dan menjadi suri rumah. Masa join tu, saya just fikir, boleh lah cuba dari tak buat apa-apa kat rumah. 

Tapi bila dah lama-lama, naik syok pulak. Salah satu benda yang paling saya suka ialah ber-blogging. Sebab saya suka menulis.

Konklusinya buat anda-anda yang teringin nak berbusiness dengan Shaklee ni tapi tak yakin nak menjual. Jangan risau. Itu hanyalah perasaan anda sahaja. Majoriti orang2 yang dah berjaya dengan Shaklee ni dulu asalnya semua pun macam anda. Tak pernah menjual dan tak yakin boleh menjual. Dengan ilmu, tips dan strategi yang betul, anda pasti boleh melakukannya.


Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan bersama-sama dengan saya menjana side income dengan Shaklee. Jom !!!

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

Tuesday, April 14, 2015

PART 2 | Betul ke Buat Shaklee Boleh Dapat Kereta ?

Cantik betul Range Rover Evoque kat atas ni kan? Kalau dapat FREE sure best. Haa.. ok berbalik kepada tajuk entri ni. Betul ke kalau jadi AHLI SHAKLEE, lepas tu buat business then boleh dapat kereta ?

Shaklee memang ada bagi Bonus Kereta untuk yang layak. Ada syarat2 kelayakan dia. Alhamdulillah, saya berjaya dapat Bonus Kereta ni selepas setahun saya buat Shaklee iaitu pada June 2013. Sejak tu memang saya dapat bonus kereta ni setiap bulan sampailah ke hari ini. Bonus Kereta ni bukannya dapat kereta tapi Shaklee bayar kita elaun kereta setiap bulan. Elaun kereta ni amaun nya berubah-ubah bergantung kepada prestasi kita. 

Nak beli kereta ke tidak dengan elaun kereta ni terpulang pada anda. Macam saya, saya tak beli kereta sebab saya dah ada kereta. Senang cakap, suka hati anda nak buat apa dengan Bonus Kereta tu. Nak buat ansuran beli rumah ke, nak beli emas ke, nak sedekah ke, nak infaq ke, suka hati korang lah. 

Teringat saya masa Shaklee National Conference 2013/2014 di Sunway Resort Hotel & Spa. Masa tu saya dapat replika kunci kereta. Saya dok pegang replika kunci yang besar tu ke hulur hilir. Sampaikan pekerja hotel pun boleh tanya saya " Dapat kereta ke kak ? " .. heheee... 

Memang ramai orang tanya saya termasuk lah kawan2, saudara mara " Yati dapat kereta ke ? " ... hehee. Saya kata takdelah. Saya dapat elaun kereta setiap bulan. Bukan dapat kereta. 

So semua jelas yer. Mana lagi best, dapat duit ke dapat kereta ? Saya rasa dapat duit lagi best kot .. hehee

Nak jadi ahli Shaklee ? Nak dapat elaun kereta macam saya ? Jom saya ajarkan rahsia bagaimana saya berjaya dapat bonus kereta dari Shaklee dalam masa 1 tahun berbusiness.

Sila hubungi saya sekarang !

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

PART 1 | 20 Soalan Orang Selalu Terfikir Sebelum Daftar Ahli Shaklee

Saya pasti ramai antara anda di luar sana yang rasa macam nak jadi ahli Shaklee tapi tak pasti sebab ada macam2 persoalan dalam kepala yang tak terjawab.


Q1 : Berbaloi ke jadi ahli Shaklee ?
Bab berbaloi tu, terus terang saya cakap yer berbaloi sebab keahlian Shaklee ialah untuk seumur hidup, tiada yuran tahunan dan tidak perlu beli produk setiap bulan untuk kekalkan keahlian. Mana nak cari MLM macam ni yer tak. 
Teringat diri saya sendiri yang sudah 2 kali mendaftar keahlian Tuppxxxxx gara2 keahlian pertama dah mati sebab saya takde beli apa2 barang selama 6 bulan. Haishh.. leceh betul kan. Eh, jadi ahli Shaklee pun masih join MLM Tuppxxxxx ke? Saya jadi ahli Tuppxxxxx untuk kegunaan sendiri saja sebab saya suka produk dia yang berwarna warni tu. Kata orang, berbagi rezeki. Saya dapat income dari Shaklee dan saya kongsi dengan pengedar Tuppxxxxx :-)

Q2 : Macam mana nak daftar ahli ?
Ada 2 cara untuk jadi ahli Shaklee
a) Keahlian berbayar RM65*
b) Keahlian percuma dengan pembelian sebanyak 200 point (lebih kurang RM650* harga ahli)
* belum termasuk GST dan caj kurier oleh Shaklee Malaysia

Q3 : Keahlian PERCUMA 200 point tu macam best tapi saya tak mampu nak beli produk sampai RM650
Pembaca sekalian, saya pasti di sekeliling anda, pasti ada kawan baik, kawan pejabat, kawan sama belajar, pasti ada pengguna produk Shaklee. Ringankan lah mulut bertanya pada mereka, nak tak berkongsi beli produk Shaklee agar anda boleh dapat keahlian percuma. Kalau nak tahu 200 point tu apa produk2 nya, boleh baca DI SINI.

Q4 : Nak daftar dengan siapa yer? Daftar dengan kawan-kawan atau kaum keluarga ok ke?
PENTING >> Jangan daftar sembarangan. Cari pengedar yang AKTIF. Macam mana nak tahu aktif ke tak ? Boleh tengok blog dia hari2 update ke tak. Fanpage dia hari2 ada post ke tak. Boleh baca kisah2 kejayaan dia di blog (success story saya boleh baca SINI ... hikkkss).
Yer saya tahu anda mungkin tak berminat untuk berbusiness dengan Shaklee. Walau pun tak berbusiness, anda pasti nak tahu macam mana cara nak beli barang, apa promosi terkini, cara makan vitamin macam mana dan macam2 lagi. Apa gunanya menjadi ahli tapi tetap beli barang dari pengedar Shaklee lain. Anda rugi sebab anda tidak dapat point. Point = CASH. 
Seperkara lagi hati manusia ni berubah-ubah. Hari ni tak rasa nak meniaga. Bulan depan rasa nak pulak meniaga. Kan ke malang kalau dapat UPLINE BLUR yang satu apa pun tak tahu. Dalam business, mentor sangat penting. 

Q5 : Kalau nak business, kena beli stok Shaklee banyak2 ke? Saya takde modal.
Tak payah beli stok. Ini business online. Shaklee ada sediakan sistem online untuk kita order barang. Bila pelanggan dah bayar, kita terus order dengan Shaklee. Dan Shaklee yang akan pos pada pelanggan kita. Kan senang macam tu. Semua kerja buat depan komputer sahaja. Jimat masa, wang dan tenaga.

Q6 : Kalau nak business, kena datang kelas ke? Saya memang malas nak datang kelas ni.
Kita ada kelas online dan kelas offline. Untuk kelas online, saya ada group FB yang dikelolakan oleh saya sendiri. Saya buat perkongsian saya sendiri, saya share tips dan strategi saya. Group telegram pun ada. Untuk kelas offline pun ada tapi tak selalu. Mengikut keperluan tapi terpulang nak datang ke tidak. Saya sendiri dulu pun lepas setahun setengah aktif berbusiness baru pegi kelas tau .. hehee. Yang mana masa tu income saya sudah hampir mencecah 5 angka baru tergedik2 nak pegi kelas ... hahaa. Sebelum tu memang saya sedut semua ilmu secara online sahaja. Prinsip saya mudah, ILMU ADA DI MANA-MANA. Yang penting kita minat dan rajin. Kalau hari2 mengadap muka upline pun tapi kalau kita tak minat dan tak rajin (ayat sopan untuk pemalas), suka bagi alasan, hari2 dok mengadap muka upline pun memang tak akan ke mana.
Semua kena datang dari sini (sambil tangan letak kat dada) >> PASSION.

Laaa.. dah habis ke? Tengok syok baca ni. Bukan kata ada 20 soalan ke? Hehee
Yer memang ada 20 soalan. Tapi ini baru PART 1. Kat tajuk atas ada tulis kan :-)
Tunggu entri seterusnya untuk Part 2 yer. 
Sabar. Salah satu ciri penting kalau nak berjaya dalam business ialah kena banyak bersabar .. hihii ;-)

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins