Saturday, July 7, 2012

Back-Up Plan

Lama tak update blog, seminggu ada kot eh.

Hmmm...
Saya cuba manage masa saya sebaik mungkin tapi biasa la kadang2 terbabas jugak. Bab time management terbabas ni saya rasa memang happened kat sumer orang tapi to mothers yg ada babies...i bet you, time mgmt terbabas ni mmg dah jadi perkara biasa tiap2 hari. Betol tak?

So, saya dok pk, mcm mana aku nak manage time aku ni...ishkk...memang tak boleh ni. Tiba2...tinggg...saya terfikir.
WHAT I NEED IS A BACK-UP PLAN. YESSSS!!!! I NEED A BACK-UP PLAN.
Maknanye kalo tak sempat masak, pegi tapau ajer lauk. Tak sempat kemas rumah, call jer maid agency, berkilauan rumah anda digilap dek bibik, hehhh.Tak sempat iron baju,hantar ajer ke kedai dobi. At least, ada la gap sket masa tu kan. Leh buat keje lain untuk free slot tu.

SEBUT PASAL BACK-UP PLAN, ni nak tanya to all BREASTFEEDING MOTHERS, apa BACK-UP PLAN anda untuk Ramadhan ni especially if this is the first Ramadhan yang anda akan lalui sambil MENYUSUKAN ANAK TERSAYANG?
Mesti macam-macam yang terlintas di fikiran kan...mcm mana kalo susu kurang, mcm mana kalau baby tak puas menyusu, macam mana kalau tak dpt buat stok susu, hmmm...FYI, saya pun PERTAMA KALI ni nak menyusukan anak di bulan Ramadhan. Harap2 semuanya berjalan dengan lancar. Jangan lupa minum air byk antara berbuka & sahur, makan kurma banyak2, banyakkan makanan ber-sup, DOA..yang ni penting. 


Dan untuk BACK-UP PLAN, saya tak risau dah sebab saya ada SET 3M + PD. Untuk pengetahuan semua, saya memang setiap hari consume set ni. Hasilnya..SYUKUR ALHAMDULILLAH.

Berminat/ Ingin mencuba? Ingin bertanya dengan lebih lanjut? Emel saya di heriaty.omar@gmail.com atau sms/call saya di 019-6671210.

Untuk yang tinggal berhampiran Putrajaya, Cyberjaya, Kota Warisan, Bandar Baru Salak Tinggi dan Bandar Baru Nilai, saya boleh arrange for COD kalau anda mahu yer.

Untuk yang tinggal di Kuala Pilah dan Rembau pun boleh kalau nak COD sebab paling kurang sebulan sekali mesti balik kampung punye jenguk parents. Tapi bagitau at least 4 hari awal yer sbb nak make sure stok ada :-)








0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...