Wednesday, September 10, 2014

Cara Bancuh Mealshakes Ke Dalam Susu Anak

>> Ini adalah entri lama yang saya bawa ke depan. Anak saya pun dah 7 tahun dah tak minum susu lama dah ... hehee
>> Ini entri buat ibu2 yang dok fikir macam mana nak bancuh mealshakes tu dalam susu anak :-)

-----------------------------

Untuk post kali ni saya nak tunjuk macam mana saya bagi anak saya, Eyoy yang 5 tahun tu minum mealshake. Untuk pengetahuan semua ni dia mmg fussy sket when it comes to trying something new especially makanan lah.

Everytime nak bagi dia makan something new kan, saya memang kene kreatif memikirkan idea-idea macam mana nak pujuk dia makan benda tu.

Contoh nak suruh makan goreng pisang. Bukan senang nak suruh budak 5 tahun makan goreng pisang, tatau la anak orang lain. Tapi anak saya memang susah nak suruh makan.
Saya cakap kat dia goreng pisang ni sedap..tgk tu ada rangup-rangup. sambil pujuk tu saya pun kunyah la sekali tepung goreng pisang yang serpih-sepih tu. baru dia nak try gigit. tu pun mula-mula macam segan-segan ajer...hehee..

Tu cerita goreng pisang, ni nak cerita pasal mealshake pulak. Sebenarnya, kita boleh letak jer satu sudu mealshake tu dalam susu anak. Don't worry, memang mereka tak akan tahu sebab Eyoy tak tahu :-)

Kenapa saya cakap macam tu? sebab saya dah pernah cuba campur macam2 benda dalam susu dia tapi dia tahu. Tapi mealshake ni mmg dia tak tahu. Kejap jer dah licin susu dia.

Jom layan gambar-gambar kat bawah ni ;-)


1) Mula-mula sediakan susu, botol susu dan Mealshake.















2) Lepas dah masukkan susu ke dalam botol susu, ambil sesudu mealshake.
















3) Masukkan sesudu Mealshake tadi ke dalam botol susu. Tu dah selamat masuk dalam susu.


















4) Lepas tu goncang dan sedia untuk diminum. Taraaaa....






















5) Tuan punye susu sedang layan susu mixed with Mealshake. Nyumm...sedapppp :-)))
















Untuk membeli Meal Shakes Shaklee, anda ada 2 cara pilihan :

1) Membuat pembelian online secara terus dengan Shaklee Malaysia. Pembayaran dengan kad kredit atau kad debit >> BUY MEAL SHAKES NOW

atau 

2) Anda boleh menghubungi saya untuk pembelian,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

Ingin membaca TESTIMONI MEALSHAKES SHAKLEE yang lain? KLIK SINI

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...