Saturday, August 18, 2012

TESTIMONI: Husband cakap "Eh..dah lama awak tak sakit kepala sejak awak makan Shaklee tu"

Salam semua,

Haa..dah lama rasanya saya tak share testimoni saya sendiri kan...

OK...hari ni saya nak SHARE SATU TESTIMONI.

Untuk pengetahuan semua, VITALEA ADALAH SANGAT BAGUS UNTUK PENGIDAP TEKANAN DARAH RENDAH. 

Tekanan darah rendah bukan satu penyakit tapi adalah satu keadaan semulajadi tubuh bagi sesetengah orang macam saya.

Tekanan darah bagi orang normal biasanya adalah 120/80 tapi bagi pengidap low blood pressure macam saya tekanan darah saya hanyalah 64++/90++ sahaja.

Saya tak boleh breakfast lambat, dalam masa 1 jam selepas bangun tidur, saya kena makan sarapan pagi. Jika tidak, dalam masa 2-3 jam kepala saya akan sakit. Sama ada sakit di bahagian belakang atau sakit di sebelah bahagian kepala. Dan lazimnya sakit kepala ini akan berlarutan hingga beberapa hari.

Tapi biasalah, kadang-kadang tu akan ter-sarapan, ter-lunch lambat jugak atas sebab musabab yang tak dapat nak dielakkan. So as a result, saya akan sakit kepala.

Tapi sejak2 saya consume Set Penyusuan 3M (Set Family Wellness add on Alfalfa dan Ostematrix) ni, saya dah lama tak kena sakit kepala kronik yang berhari-hari tu. Saya tak perasan pun sebenarnya. Tapi husband saya pulak yang perasan.

Satu hari tu husband saya cakap "Eh..awak dah lama tak kena sakit kepala kan".
Saya pun" A'ah ekk...yela dah lama tak sakit kepala...baguskan saya makan Shaklee tu...susu banyak, kepala pun dah tak sakit lagi"

Untuk pengetahuan semua, Vita-Lea yang terkandung dalam Set Penyusuan 3M yang saya ambil tulah " penyelamat " untuk penyakit low blood pressure saya ni.



Seimbas Fakta Tentang Shaklee Vita-Lea Iron Formula
~ Produk pertama daripada Dr.Forest C Shaklee yang merupakan makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki.
~ Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
~ Merupakan "killer product" of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta zat besi yang sangat penting untuk pembentukan sel darah merah.

Kepentingan Zat Besi
~ Zat besi adalah komponen utama dalam sel darah merah yang menghantar oksigen ke seluruh badan untuk memastikan kelangsungan hidup.
~ Apabila bilangan sel darah merah kurang daripada normal (12 hingga 15mg/dl), seseorang menghadapi risiko mengalami anemia.

Bagaimana Vitalea mengelakkan pengidap tekanan rendah dari sakit kepala ?

Punca sakit kepala ialah kerana kurangnya oksigen yang sampai ke sel-sel tisu otak. Jadi bila si pengidap makan vitalea yang kaya dengan zat besi ni, maka lebih oksigen akan di bawa dalam darah pengidap. Maka, tiada lagi sakit kepala :-) 


PERBEZAAN MULTIVITAMIN VITA-LEA SHAKLEE DENGAN MULTIVITAMIN LAIN DI PASARAN

1. Kemajuan Saintifik
- Disokong oleh 7 kajian klinikal
 

2. Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif
- Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.


3. Kualiti yang luar biasa
- Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan.


KELEBIHAN MENGAMBIL 2 BIJI VITALEA SETIAP HARI :
  1. Membantu mengekalkan kesihatan yang sempurna.
  2. Mengandungi beta karotena yang bermanfaat untuk menggalakkan pertumbuhan, memelihara penglihatan dan menjanakan semula tisu.
  3. Membekalkan kalsium, fosforus serta vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi
  4. Biotin dan asid pantotenik menyokong metabolisme lemak dan karbohidrat.
  5. Vitamin B12 merangsang pembentukan sel-sel darah merah.
  6. Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosussistemik hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini.
Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

Untuk membeli Vita-Lea® with Iron Formula Shaklee, anda ada 2 cara pilihan :

1) Membuat pembelian online secara terus dengan Shaklee Malaysia. Pembayaran dengan kad kredit atau kad debit >> BUY VITALEA NOW

atau 

2) Anda boleh menghubungi saya untuk pembelian,

Telegram/ Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins


* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

0 comments:

Post a Comment