Monday, September 24, 2012

TESTIMONI : "That was the 'magic moment'. It was LOVE AT FIRST SIGHT"

Alhamdulillah, minggu lepas genap 8 bulan saya menyusukan Ameera Zulaikha. Syukur Alhamdulillah. Perjalanan penyusuan ini masih jauh...Insya-ALLAH saya yakin saya boleh menjayakan penyusuan ini hingga Ameera 2 tahun.

Saya tahu mungkin ada yang tidak percaya kepada keperluan suplemen dalam penyusuan ibu. Saya juga dulu begitu.

Semasa saya hamil anak yang kedua ni, saya memang banyak buat research and reading mengenai breastfeeding. Dan saya memang selalu ternampak perkataan "SHAKLEE". Dan saya memang tak ambil kisah dan tak ingin pun nak ambil tahu. Haaa...

Awalnya, saya memilih untuk menyusukan Ameera tanpa mengambil apa-apa suplemen penyusuan. Tetapi, pada umur Ameera mencecah 4 bulan, saya rasa sesuatu. Mother's instinct kata orang...saya rasa dia macam tak puas menyusu. Susu tu memang ada cuma tak mencurah-curah like it was before. Saya mula risau sebab seawal semasa hamil lagi saya memang dah berniat nak menyusukan Ameera dengan susu ibu sepenuhnya. Saya tidak mahu gagal untuk kali kedua.

Satu hari pada hujung minggu, saya mengikut suami pergi ke pejabat beliau. Sementara dia menyelesaikan kerja-kerjanya, saya pun pergi ke pantry untuk mengambil air minum. Tiba-tiba, saya ternampak satu canister ESP yang terletak cantik di atas para.
And that was the 'magic moment'. It was LOVE AT FIRST SIGHT. It was the starting point for all these things that i'm having now.
Saya jatuh cinta dengan canister ESP tu. Padahal tak rasa lagi tu, baru tengok rupa canister ESP ;-))

Balik rumah, malam tu jugak saya terus mencari info tentang Breastfeeding Set dari rangkaian Vitamin Shaklee. Saya dapat tahu ada 4 set yang ditawarkan. Seperti biasa, knowing me...saya memang sentiasa nak yang terbaik lebih-lebih lagi kalau ia melibatkan keperluan untuk anak-anak.
Saya terus pilih SET 3M (Making More Milk). Set paling lengkap sekali.


SET 3M pertama saya ;-))


So far, dah 5 bulan consume SET 3M. Memang pelaburan yang berbaloi-baloi. Harga yang saya bayar untuk Full Pack SET 3M tu ialah untuk kegunaan sehingga 4 ke 6 bulan.

Susu memang banyak. ALHAMDULILLAH. Peningkatan berat Ameera cantik. Pada umurnya 8 bulan sekarang ni, berat Ameera dah 10 kg.

Sakit belakang yang saya alami sejak selepas bersalin pun dah takda lagi. Kalau tidak dulu tu memang tak boleh membongkok terlalu lama. Terutama kalau basuh pinggan, memang sangat sakit kat bahagian belakang (spine). Tapi sekarang saya happy sebab dah tak sakit lagi.

Dulu, saya selalu rasa malu nak letak tangan atas meja. Sebab malu kalau orang nampak kulit tangan saya bersisik. Tapi sekarang tak lagi, kulit  tangan dah nampak lembab.

Badan pun rasa bertenaga. Tidak mudah letih macam dulu.

Berat badan pun dah turun banyak. Sebaik habis pantang, berat saya ialah 56kg. Dan semasa Ameera berumur 6 bulan, berat saya dah turun jadi 50 kg ajer. Cuma raya baru ni terover makan kuih raya, berat naik pulak 2 kg...oppsss. Tapi semalam timbang dah turun 1 kg. So, berat sekarang ialah 51 kg. Saya tidak berdiet. Saya makan nasi 2 kali sehari. Sarapan pagi pulak memang heavy sentiasa.

Saya ada resdung. Sejak mengamalkan Shaklee, saya tidak perlukan lagi ubat selsema. Kerana setiap kali saya bersin or selsema, selsema saya tidak melarat. Kalau dulu, bersin jer lebih dari 3 kali, siap lah...satu kotak tisu sure habis. Jimat sket tisu leni, kalau tak asyik kena beli tisu jek.

Kulit Ameera pun bersih. Dia tak pernah kena ruam susu walaupun saya makan seafood.

Begitulah hebatnya penangan SET 3M yang saya amalkan. Niat asal nak tambah susu, macam-macam pulak benefit lain yang dapat.

Untuk membeli Set Breastfeeding 3M, anda ada 2 cara pilihan :

1) Membuat pembelian online secara terus dengan Shaklee Malaysia. Pembayaran dengan kad kredit atau kad debit >> BUY SET BREASTFEEDING 3M NOW

atau 

2) Anda sebaiknya menghubungi saya untuk pembelian dengan Harga Istimewa,

Whatsapp/ Telegram : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...