Wednesday, October 17, 2012

Kenapa Kulit Wajah Jadi Kusam?

Hurmm...kenapa tiba2 wajah yang satu masa dulu berser-seri tiba2 jadi kusam?

"kulit kusam berlaku apabila timbunan sel mati berada dipermukaan kulit.jika timbunan tersebut dibiarkan berkumpul sekian lama akan menyebabkn warna kulit hilang seri dan nampak kusam. Masalah ini meningkt dgn usia yg bertambah. Faktor seperti kerosakn kulit akibat sinaran matahari,pencemaran, nutrisi pemakanan tak seimbang, rokok, alkohol, genetik juga memainkan peranan dalam menyebabkan kulit kusam"


Tahukah anda yang ESP boleh merawat kulit kusam?

Credits

Berikut ialah beberapa TESTIMONI dari wanita-wanita yang telah mengamalkan ESP.

# Testimoni 1
 
"thanks kak . memang nak terus consume shaklee je pas ni... insya allah... :) sume org tego faizah berseri2 je pas bersalin neh... yela byk sgt mkn vitamin kot...ahaha...kulit pun da xberjerawat dah... :) alhamdulillah....".. ~faizah..antara ibu2 yang setia dgn shakle mengambil full pek set B dan juga ESP (energizing soy protin).

# Testimoni 2
 
"memang betul pun kak. Dulu muka saya pucat dan kusam sangat.lepas amik esp barula rasa muka macam bersih dan kemerahan. Tapi credit juga untuk Vitamin C dan B Complex. Saya boleh tak ambil ESP tapi B Complex tak boleh miss woo". -fizanur

Persoalan
1. Apa kaitan kulit dengan supplemen?
2. Kenapa wajah kusam? Kulit tidak bermaya?

~ Ramai geng2 shaklee claim..makanlah ESP..nanti kulit cantik..kulit anjal.. awet muda .....
~ Kenapa esp (soy protin)..bukannye yang lain2 yang ditekan kan?.lecitin ke calcium ke..alfalfa ke....
 
Kenalah ada penjelasan disebalik ni semua kan kan?...kite kene tahu apa yang kita makan..dari segi teori dan sains kenapa kulit menjadi kusam dan tidak berseri....???
 
Penjelasan
1. Kulit menjadi kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.
2. Tahukah anda bahawa kulit wajah kita boleh bertukar dalam masa 3 minggu. Ini kerana sel kulit wajah hidup selama 3 minggu dan kemudian akan bertukar kepada sel baru. Dan jika kita tidak mengambil makanan yang berzat, bagaimana kolagen boleh terbentuk? Bagaimana sel baru boleh keluar disamping menyingkirkan sel lama atau sel mati?
Sebab tu kulit nampak kusam…
 
 
[Tahukah Anda]
 
Sel terbentuk dari protein.
 
Dari mana datangnya sumber protin?
Dari ikan, ayam, telur, kekacang.
 
Namun tahukah anda protin tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi?
Apabila kita memasak, kebiasaannya kita akan pastikan yang masakan itu dimasak sehingga mendidih. Maka secara langsung protein akan mati kerana protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius.
 
Haa...habis hilang segala zat protein dalam makanan yang dimasak tadi :-(
Dan kerana itulah, kita digalakkan untuk mengambil suplemen protein....
Apabila sel mendapat bekalan protein yang mencukupi, barulah sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri-seri ;-))

-------------------------------------------------------
 
Ada sesetengah dari kita memang sudah dikurniakan kulit yang cantik dan mulus..Tidak perlu bersusah payah ke pusat kecantikan, ..tak perlu tempek segala mcm krim ataupun bergantung pada suplemen sangat..tetapi sesetengah dari kita memerlukan bantuan suplemen untuk memiliki kulit yang cantik..

Walaubagaimana pun, terpulang kepada anda...…apa yang kita makan hari ini bukan memberi kesan sekelip mata…tetapi pelaburan jangka masa panjang tanpa kita sedari. ..Yang pasti kecantikan itu milik setiap insan…dan ianya datang dari Tuhan…banyakkan berselawat dan jangan lupa berdoa setiap kali melihat cermin…kecantikan luaran itu terhasil dari kecantikan dalaman jua. Dan juga amalan pemakanan kita…....

 
Dapatkan ESP bulan ni bersempena dengan promo ESP Oktober ni.
Harga meletup-letup. Beli 6 Percuma 1.
 
 
 
 

Hubungi saya,

Yati Omar
SMS/Whatsapp : 019-6671210
E-mail :
heriaty.omar@gmail.com


BBM PIN : 29F698A6

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar.
 
 

1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...