Monday, December 3, 2012

TESTIMONI Breastfeeding SET B

Salam Semua...

Sebelum ni saya banyak tulis pasal Breastfeeding SET 3M kan.
OK, hari ni saya nak bercerita tentang lagi satu BREASTFEEDING SET yang tak kurang HEBAT-nya iaitu Breastfeeding Set B yang juga terdiri daripada rangkaian Vitamin SHAKLEE.

Breastfeeding SET B mengandungi :-

1) B Complex
- menukarkan makanan (glukosa) kepada tenaga.
- meningkatkan pembentukan sel darah merah.
- membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan stress.
- bertindak sebagai penenang dan meningkatkan fokus.
- memelihara kulit dari dalam untuk kecantikkan.

2) Vitamin C
- membantu meningkatkan sistem pertahanan badan.
- membentuk kolagen dalam menghasilkan kulit yang cantik.
- bertindak sebagai anti oksidan.
- membantu pembentukkan sel-sel baru, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam.

3) Vitalea (Multivitamin)
- mengandungi vitamin dan galian yang diperlukan oleh tubuh badan manusia.
- formula lengkap dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.
- mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian.
- membekalkan tubuh ibu dengan nutrient lengkap bagi memastikan ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga.

4) Alfalfa Complex
- membantu meningkatkan sistem imunisasi
- melancarkan sistem tubuh 
- bertindak sebagai milk booster dan membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU.
- membantu menyelesaikan masalah kewanitaan, termasuk masalah keputihan.

Dan adalah lebih baik jika add on :-

ESP SHAKLEE

- komponen utama susu ibu ialah protein dan air.
- apabila ibu menyusu kekurangan protein dalam diet harian, ini akan menjejaskan kualiti dan kuantiti susu ibu itu sendiri. Oleh kerana itu, dengan mengamalkan ESP, serta air yang mencukupi, kualiti dan kuantiti susu akan meningkat, dengan syarat konsep supply vs demand dipatuhi.

Apabila mengamalkan BREASTFEEDING SET rangkaian vitamin SHAKLEE ni, jangan lupa amalkan juga 3 perkara di bawah.

1) Susukan anak anda / pam sekerap mungkin (setiap 2-3 jam) untuk mendapatkan hasil maksimum. Breastfeeding Set Shaklee ini hanya membantu dan berkesan jika payudara anda dikosongkan dengan kerap. Ini bagi memenuhi konsep supply vs demand iaitu lebih kerap bayi disusukan, lebih banyak susu akan terhasil.

2) Ibu menyusu MESTI minum air kosong tidak kurang dari 3L sehari kerana susu ibu itu sendiri sebahagian besarnya adalah air. Jika ibu tidak minum banyak air, macam mana susu nak terhasil.

3) Akhir sekali...ber-DOA-lah pada Yang Khaliq..Minta pada-Nya agar dimurahkan rezeki anak kita. Kerana Dia Maha Pemberi. Perbanyakkan amalan rohani, solat, doa agar jiwa kita tenang dan yakin dengan pemberianNya. Insha Allah, penyusuan kita pasti lancar.

Untuk TESTIMONI, as usual mesti ada kan...

"...............Saya masih ingat lagi tiba2 susu saya merundum dengan teruknya sebulan sebelum puasa. At that time Arissa terkena flu dan batuk..Huhu..Penat tau jaga budak kecik yang sakit..Lebih2 lagi flu sebab hidungnya tersumbat..Nak hembus tak reti..sedut pakai penyedut tu makin kuat pulak dia nangis...Masa tu saya seminggu2 tak cukup tido and rest...End up susu drop!!! Skali pump dpt 3oz jer..Minum air berkoyan2 dah..Makan nasik berkawah2 bnyk2.. Apa je petua untuk banyakkan susu saya dah buat..Tapi hasil nya tetap sama...Mood tosah cakap lah..Rasa nak lempang marah jer kalau orang bertanya itu ini...Masa tu risau sangat..Dah nak berakhir ke zaman penyusuan ini????

Syukur kepada Allah, saya berjumpa dengan kawan maya baru saya skang dah jadi sahabat baik saya yang banyak membantu dan memperkenalkan saya dengan Shaklee Set B. Khas untuk ibu-ibu yang menyusu macam saya..Selepas seminggu consume Set B badan saya ni lembap kot tapi tak kisahlah..hehe hasil tenusu saya back to normal dan bertambah2 lagi...Hehe...

Oh lupa....Semasa bulan puasa pulak, saya dapat menghabiskan sebulan berpuasa sbb tak period lg...woohoo..tayah ganti pose.. Mula2 mmg tak konfiden boleh berpuasa sebab masih fully bf Arissa..Tapi syukur Alhamdulillah...Niat baik saya diperkenankan Allah...Bukan sahaja saya dapat berpuasa penuh, dapat menyusukan Arissa, dapat buat stock hampir 30 x 3oz dan bertenaga jer..Ofismate saya pun hairan tau..Hehe "




Berminat untuk mendapatkan Breastfeeding SET B dari rangkaian Vitamin SHAKLEE ni?


Hubungi saya,

Yati Omar
SMS/Whatsapp : 019-6671210
E-mail :
heriaty.omar@gmail.com

BBM PIN : 2A7C16B0


* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...