Wednesday, February 20, 2013

Minyak Ikan Bantu Kanak-Kanak Cepat Membaca

Saya mula tahu akan kepentingan minyak ikan semasa hamilkan Amirul. Gynae saya prescribe saya dengan minyak ikan jenama X masa tu. That was year 2006/2007. Masa tu saya tak kenal Shaklee lagi. Masa mengandungkan Ameera pun sama, masih berjumpa gynae yang sama di hospital yang sama (sebab gynae-nya baik...saya suka). Dan dia masih prescribe saya dengan minyak ikan.
 
Mengikut kata beliau .. berdasarkan pemerhatian beliau yang telah hampir 30 tahun menjadi pakar O&G, perkembangan kanak-kanak yang ibunya mengambil minyak ikan semasa hamil adalah berbeza dengan kanak-kanak yang ibu-nya tidak mengambil minyak ikan semasa hamil.
 
Saya rasa betul kot, sebab masa Amirul umur 5 tahun dia dah boleh membaca both Malay and English. Tak sangka saya ...  Alhamdulillah.
 
Dan kini saya teruskan lagi dengan OmegaGuard. Bila kanak-kanak mula membesar, semakin banyak perkara yang menarik perhatian mereka dan melarikan fokus mereka terhadap pelajaran. Sebab tu pengambilan minyak ikan ni harus diberi secara berterusan. Bukan semasa hamil sahaja.
 
Berikut ialah satu petikan akhbar yang saya kira menarik.
 
 
 
Point penting dari artikel di atas :-
 
1) Pengambilan minyak ikan secara konsisten membantu kanak-kanak jadi lebih fokus.
2) Baik untuk tumbesaran dan perkembangan otak kanak-kanak.
3) Meningkatkan fokus/tumpuan bagi kanak-kanak hiperaktif dan disleksia.
 
Kalau anda nampak, kat keratan atas tu ada di tulis :-
 
Penyelidik dari Universiti Oxford telah melakukan ujikaji ke atas 362 kanak-kanak usia 7-9 tahun. Kanak-kanak ini diberu makan minyak ikan selama 16 minggu berturut-turut. Dan YES kemampuan membaca mereka telah meningkat.
 
Zaman sekarang bukan macam zaman kita dulu. Masuk darjah 1 baru cikgu nak ajar eja ayam, buku. Zaman sekarang budak-budak masuk darjah 1 ada ujian dah cikgu nak pilih masuk kelas pandai ke, kelas tengah2 ke, kelas corot ke. Sanggup ke kita tengok anak kita masuk kelas paling corot ... oh tidak, saya tak sanggup.
 
---------------------------------------------------------------------------
 
Promo OmegaGuard tinggal lagi 8 hari sahaja. Nak tau apa Offer saya ?
 
- Beli sebotol, jimat RM30++
- Beli 2-3 botol, jimat RM100++
- Beli 6 botol FREE 1 botol, dapat FREE SHAKLEE MEMBERSHIP (worth RM75) dan dapat cash back dalam RM30++ , keseluruhan dah jimat RM200++
 
 

Hubungi saya,

Yati Omar
SMS/Whatsapp : 019-6671210
E-mail :
heriaty.omar@gmail.com


BBM PIN : 2A7C16B0

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar

 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...