Sunday, April 28, 2013

Tambah Susu Badan dengan ESP dan Alfalfa Shaklee ( Set Penyusuan Yang Sangat Budget )

Selamat datang buat semua yang singgah di blog saya hari ini.

Antara soalan yang ditanya pelanggan : "Kak, saya ibu menyusu dan saya minat sangat nak cuba Shaklee ni untuk milkbooster. Tapi saya ada budget bawah RM200 sahaja. Apa yang boleh akak rekomen pada saya ?"

" Untuk budget bawah RM200, saya cadangkan ESP + Alfalfa "

ESP tinggi dengan protein. Ia mempercepatkan breast jadi penuh dengan susu. Susu juga jadi pekat disebabkan oleh kandungan protein yang tinggi dari ESP dan menyebabkan bayi cepat kenyang. Maka mudah nak simpan stok EBM.
Alfalfa bukanlah sesuatu yang baru. Sejak beribu tahun dahulu, ia telah digunakan sebagai penggalak susu. Bezanya orang2 dulu makan daun Alfalfa tapi Alfalfa Complex Shaklee terhasil dari daun Alfalfa yang dikompres dan dijadikan tablet. Lebih mudah untuk dimakan.

Di bawah ialah ESP dan Alfalfa = Set Penyusuan Budget dari Shaklee yang sangat POPULAR.





Berapa lama boleh tahan ESP dan Alfalfa ni ?

- Alfalfa boleh tahan dalam 1.5 bulan
- ESP boleh tahan dalam 1.5 ke 2 bulan

Boleh tahan lah untuk kos tak sampai RM200 tapi boleh guna hingga 1.5 ke 2 bulan kan.

Berapa harga susu formula ?
Lazimnya ibu2 yang tidak menyusukan anak dengan susu badan akan memilih susu formula yang mahal kerana ia mengandungi banyak DHA, AA dan macam2 A lagi, A++ semua ada ..

Saya kata begitu sebab saya juga pernah gagal menyusukan anak semasa anak pertama dahulu. Saya menyusukan Amirul hingga dia 4 bulan sahaja. Selepas itu dia memang minum susu formula. Amirul minum susu formula dari Enfa Range. Amirul sangat kuat menyusu. Saya masih ingat lagi 1 tin Enfagrow yang harganya hampir RM100 setin hanya untuk kegunaan seminggu sahaja. Untuk sebulan, duit susu Amirul lebih kurang RM400.

Walaupun minum susu mahal, Amirul tetap mudah jatuh sakit. Kejap2 demam, silap sikit demam. Nasib baik ada Mealshake Shaklee. Itu pun jumpa masa Amirul dah 5 tahun. Alhamdulillah, better late than never kan.

Berbeza dengan anak saya yang kedua ni. Alhamdulillah dah 1 tahun 3 bulan dan masih menyusu susu ibu sepenuhnya. Dia memang sangat susah jatuh sakit. Berbeza dengan abang dia.

OK. Itu cerita saya.

Hari ni nak berkongsi cerita Puan Melati yang mengambil Set Penyusuan Budget : ESP + Alfalfa.



Dan ini adalah stok yang telah berjaya dikumpul setakat ini :-)


Dan lagi kata Puan Melati,

- kulit baby semakin gebu dan cerah
- berat badan Puan Melati juga dapat kembali ke asal (berat sebelum mengandung)

100 pack EBM terkumpul dalam Freezer setelah mengambil ESP dan Alfalfa

Untuk membeli Set Breastfeeding Budget Shaklee, 

Sila menghubungi saya untuk pembelian dengan " Harga Istimewa ",

Whatsapp/ Telegram : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...