Friday, January 3, 2014

Hari Ke-2 Persekolahan 2014 - Realiti Kehidupan Harian Seorang SID (Pengedar Sah Shaklee)

Hari ni hari ke-2 Amirul bersekolah ... Alhamdulillah tengok dia ok sket hari ni.
Semalam sibuk kata penat.
Hari nampak macam tak penat.

Saya suka tanya "Seronok tak sekolah ?"
Dia kata " Sekolah Agama seronok. Sekolah Kebangsaan tak seronok ".
* Sekolah Agama tu merujuk kepada sekolah agama belah petang.

Hehee... yang sebenarnya masa cuti sekolah haritu dia dah 2 minggu bersekolah kat Sekolah Agama tu. So dah kenal ramai kawan. Yang Sekolah Kebangsaan ni baru 2 hari. Lama2 nanti seronok lah tu. 

Hari ni memang sibuk lebih sikit dari semalam.
Nasib baik husband cuti hari ni jadi pagi tadi dia yang hantar Amirul ke sekolah.

Kat rumah macam biasa, setelkan kerja2 rumah, layan anak, layan PM customer, layan PM anak2 business. 
Tapi dalam sibuk2 tu .. Alhamdulillah, 6 order close deal. Yang GLA sebotol tu ada tambahan lagi sebenarnya. Last minute sebelum COD, customer nak tambah Zink Complex.

Alhamdulillah, sesungguh-nya ALLAH SWT jua yang membukakan pintu2 hati mereka.

Sales 3 Jan 2014
Yang belah kiri sekali tu untuk Puan Hidayah dari Cyberjaya - untuk overall health katanya.
Second row dari kiri tu untuk Puan Dayang - repeat customer dari Sabah .. jauh ni.
Yang tengah untuk Puan Norma dari Sarawak - untuk nak kurus katanya
Yang GLA sebotol tu untuk Cik Mira dari Cyberjaya.
Yang row 2 dari kanan tu untuk Puan Badariah dari Dengkil - untuk kegunaan masa berpantang kata beliau
Manakala yang Alfalfa sebotol tu untuk Puan Zura juga dari Dengkil

Actually ada lagi satu order tadi dari Encik Wan. Tapi dia nak COD di Wangsa Maju. Jauh sangat lah dari rumah saya. Jadi saya pass kan sahaja order tu pada anak business saya yang di kawasan sana.

Macam tu lah cara kami ber-business. Takde lah nak bolot semua. Kadang2 yang dekat2 pun saya bagi jugak pada anak2 business kalau saya ada kekangan tak dapat nak menghantar.

Mudah tak berniaga dari rumah?
Mudah kalau betul caranya.

Apa kelebihan bekerja dari rumah?
Banyak sangat. 
Yang paling2 utama saya dapat melihat anak2 membesar di depan mata. 
Saya suka tanya Amirul " Eyoy suka mama keje ofis macam dulu ke suka mama keje Shaklee? "
Amirul akan cakap " Suka mama keje Shaklee "
Hehee...

So, itulah dia kehidupan saya yang sekarang.
Kalau dulu - pagi pukul 7 sampai 8 malam bekerja di luar rumah.
Sekarang - sentiasa kat rumah bersama anak2. Pegi COD ke pegi pejabat pos ke memang saya hangkut semua anak2 sekali :-)

Mungkin ramai yang ada terdetik nak berbusiness tapi tak tahu apa business nak buat.
Bak kata Dr. Azizan Osman, nak buat business bukan kena labur duit yang banyak.
Sama lah macam business Shaklee ni. Modal anda cuma RM65 sahaja. Itu pun untuk kos memberkit.

Selebihnya? Bukan kena labur duit beli stok beribu riban. Tak perlu pun.
Tapi kena laburkan usaha. Itu ajer.

Andaikata berminat nak join business Shaklee dan menyertai group saya.
Boleh PM saya. Saya suka mengajar, suka berkongsi ilmu. Ilmu yang saya paling suka nak share ilmu ber-blogging :-)


-------------------------------------------
SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins
* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...