Wednesday, January 8, 2014

7 Tips Elak Susu Badan Merudum

Berikut ialah TIPS yang selalu saya share dengan customer saya yang membeli Breastfeeding Set Shaklee dengan saya.
Hari ni saya share dengan semua pembaca blog pula.
Mudah-mudahan perkongsian saya ni dapat membantu anda semua.

TIPS di bawah ialah TIPS SAYA SENDIRI, bukan dengar2 cakap orang tau.
Sebab saya kan ibu menyusu jugak.

1) Pastikan minum air kosong 3 liter sehari.
Sukat air kosong dalam botol air besar. Saya suka dalam botol air 1.5 liter (2 botol). 

2) Jangan minum ais atau air sejuk dari peti ais - punca susu drop bagi sesetengah orang.

3) Jangan ambil kafein - kopi, teh, chocolate. Juga punca susu drop bagi sesetengah orang.


Ni memang favourite saya juga TAPI KENA PANTANG tau. 2 tahun je pun ;-)
4) Pastikan anda cukup tidur. Seeloknya 8 jam sehari atau MINIMA 6 JAM SEHARI. 

5) Bagi ibu2 yang bekerja. Pastikan anda pam susu setiap 3 jam. Semakin kerap anda mengepam, semakin banyak susu yang akan terhasil. Konsep supply vs demand.

6) Makan suplemen dengan konsisten dan MESTI IKUT JADUAL. Jangan culas. 

7) Jika susu drop, buat POWER PUMPING. Memang ada kalanya, susu jadi drop atau kurang dari biasa. Macam2 faktor, kadang2 ibu demam, letih, tak cukup tidur, stress - punca susu drop.

Mungkin ada yang bertanya, saya dah buat semua yang di atas tapi susu saya tetap sikit. Bagaimana yer?

Itulah masalah sama yang saya hadapi 20 bulan yang lepas semasa Ameera berumur 4 bulan. Yang akhirnya membawa kepada perkenalan saya dengan Set Breastfeeding 3M Shaklee.

Saya akui, ramai ibu2 yang cuba untuk menyusukan anak secara semulajadi tanpa mengambil apa2 suplemen. Jangan terkejut, saya juga begitu dulu. Pada masa itu, saya sama sekali tidak percaya kepada pengambilan suplemen untuk penyusuan.

Tapi bila anak baru berumur 4 bulan dan susu saya kurang, keadaan memaksa saya untuk mencuba apa sahaja cara bagi membanyakkan susu. Dan saya cuba Set Breastfeeding 3M Shaklee. Alhamdulillah, berhasil. Susu jadi banyak semula. 

Nak tahu tak? Lagi beberapa hari anak saya dah nak 2 tahun tau. 
20 bulan menyusu dengan susu ibu perisa Shaklee ... hihii :-)

Ni lah dia Set Breastfeeding 3M Shaklee yang jadi penyelamat atau saya suka cakap "my life saver".




Bersama dengan setiap pembelian Set Breastfeeding 3M Shaklee, saya akan memberikan :
1) TIPS EKSLUSIF BOOST SUSU dengan Set Breastfeeding 3M Shaklee
2) JADUAL EKSLUSIF cara makan setiap Vitamin dalam Set Breastfeeding 3M Shaklee
3) TEKNIK LENGKAP POWER PUMPING
4) Konsultasi berterusan
5) Hadiah Misteri - bukan satu tapi DUA  tau bagi setiap pembelian 1 Set Breastfeeding 3M Shaklee
6) Dan macam2 lagi 

Harga bagi setiap produk :

ESP = RM159 , 850g , tahan 1.5 bulan
Alfalfa small = RM56.98 , 330 biji , tahan 1 bulan
Vitamin C = RM98.05 , 180 biji , tahan 6 bulan
Vita-Lea = RM88.75 , 120 biji , tahan 2 bulan
B Complex = RM56.96 , 120 biji tahan 4 bulan
Ostematrix = RM64.66 , 120 biji tahan 1 bulan

Dapatkan diskaun hingga 20% hari ini dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. 
[+] Keahlian seumur hidup
[+] Tidak ada yuran tahunan
[+] Tidak perlu beli produk setiap bulan untuk "maintain" keahlian
[+] Dapat "cash back" jika cukup syarat

Klik link untuk baca 48 Testimoni Set Breastfeeding Shaklee.

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan pembelian produk Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins


* COD bagi Kota Warisan, Cyberjaya, Putrajaya, Dengkil, KLIA, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...