Monday, March 10, 2014

Nak buat SIDE INCOME RM2000 setiap bulan dengan SHAKLEE ?


Shaklee adalah business MLM. 
Anda terkejut?

Tidak semua MLM itu keji. Saya juga dulu skeptikal dengan MLM. Maklum lah bila sebut sahaja MLM nak kena buat loan dan cari2 orang. Tapi tidak dalam business Shaklee ini. Saya tak pernah buat loan dengan mana2 bank atau mana2 orang perseorangan hatta suami saya sendiri.

Cari orang? Haishh ni lagi lah benda yang saya paling tak sanggup nak buat. Tak sanggup lah saya nak pegi2 rumah kawan2 nak ajak mereka join Shaklee. 

Berbalik kepada TAJUK ENTRI ini. Buat side income RM2000 setiap bulan dengan Shaklee. Boleh ke? Bagaimana?

Sistem RANKING dalam Shaklee


Sebaik sahaja anda mendaftar sebagai agen/ pengedar Shaklee, anda berada di RANKING yang mula-mula sekali dalam gambarajah di atas iaitu Pengedar Biasa.

Rank seterusnya ialah SUPERVISOR. Jadi kalau anda mahukan cuma RM2000 setiap bulan, anda hanya perlu melangkah naik ke satu rank sahaja iaitu ke RANK SUPERVISOR. Tak susah pun. Saya cuma mengambil masa 4 bulan untuk sampai ke RANK SUPERVISOR. Lama ke? Sekejap sahaja.

Apa yang saya lakukan hanya marketing (sharing tentang kebaikan produk Shaklee) melalui Blog dan Facebook. Dan dengan tiba-tiba saya mendapat customer dari alam maya. 

Mudah atau tidak? Mudah sahaja.

BERNIAGA DI ALAM MAYA

Berniaga di alam maya punya banyak cara. Medium utama saya ialah BLOG dan FACEBOOK FANPAGE. 

Saya bermula dengan BLOG. Untuk create blog mudah sahaja. Anda cuma perlu ada akaun GMAIL. Dan selepas itu pergi sahaja ke blogger dan anda sudah boleh create blog anda. 

Namun tiada paksaan untuk punya blog, anda juga boleh menggunakan apa2 medium mengikut keselesaan dan kekuatan anda seperti Instagram, Twitter, Offline atau apa saja.

ONLINE COACHING - PRIVATE FB GROUP

Saya mempunyai SECRET GROUP di FACEBOOK yang mana saya menyediakan ONLINE COACHING buat semua yang mendaftar dengan saya. 

Saya mengajar dari BASIC, menyediakan MATERIAL, BLOGGING TIPS dan macam2 lagi. Saya juga ada buat WEEKLY dan MONTHLY CONTEST - bagi reward pada anak2 business yang perform dengan cemerlang :-)



ONLINE COACHING DI SECRET GROUP
ONLINE COACHING - GROUP WHATSAPP




Saya mengumpulkan kesemua anak-anak Shaklee saya yang SERIUS BERBUSINESS di dalam Group Whatsapp ini. 

Kami berdiskusi tentang apa sahaja di dalam group ini. Lazimnya jika ada persoalan yang perlukan jawapan segera, kami akan post terus di dalam group whatsapp ini dan berbincang. 

Terus terang saya katakan, Group Whatsapp ini SANGAT MERIAH sebab kami ibarat satu keluarga besar. Masing2 kenal nama tapi tak pernah jumpa. Heheee ... tapi bila ada apa2 gathering atau event, kadang kala kami akan berjumpa. Masa tu memang excited sebab dapat bertentang 4 mata.

Contoh macam Mieza dan Wanniey ni. Kedua mereka anak business saya. Mesra dalam Group Whatsapp tapi pertama kali berjumpa di event Shaklee yang mereka berdua hadiri.



Mieza & Wanniey - MASCEL Master Laila @ Pullman Putrajaya
OFFLINE COACHING

Saya juga mengadakan kelas offline. Sekali-sekala memang seronok bila berkumpul begini. Santai sahaja.

Yang di bawah ni pula kelas SPECIAL REQUEST dari anak2 business saya yang ingin belajar cara buat blog yang canggih yang ada dropdown button bagai.




MACAM MANA NAK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE BILA DAH JADI PENGEDAR

Ini pun antara soalan POPULAR yang sering ditanya anak2 Shaklee saya yang baru2.
Setiap pengedar Shaklee akan ada access ke Shaklee Online System, di mana kita buat pembelian secara ONLINE. Klik klik sahaja, lepas tu barang sampai depan pintu rumah.


Shaklee Online System untuk Pengedar Shaklee


Ini barangnya yang dihantar oleh GDEX ... hihii


WAJIB KE ADA STOK DALAM TANGAN

Ini pun antara soalan POPULAR. 
TIDAK WAJIB sebab Shaklee boleh buat dropshipping untuk kita. 
Kita order barang secara online tapi alamat kan ke alamat customer.

Habis tu kenapa saya buat stok?
Sebab saya menyediakan khidmat COD atau Cash On Delivery. Sebab itu saya ada stok dalam tangan.

Tidak perlu risau tentang stok. Saya punyai 2 orang anak business, Aisya Imaan dan Syue Wana yang tidak ada menyimpan stok di rumah tapi telan berjaya menjadi Supervisor dan menjana side income 4 angka dengan Shaklee. Ni 2 orang ni saya bagi contoh yang dah dapat RM2000 tanpa mengeluarkan modal untuk buat stok produk Shaklee di rumah.

WAJIB KE BERHENTI KERJA & JADI WORK AT HOME MOM BILA BUAT BUSINESS SHAKLEE?

Ni ramai salah anggap ni. Takde siapa pun minta anda berhenti kerja dan buat Shaklee secara fulltime. Itu pilihan masing-masing2.

PENUTUP CERITA

Harapnya penerangan saya JELAS. 

Bagaimana Nak Mendaftar Sebagai Agen Shaklee.


Untuk maklumat lanjut , hubungi
✍ FB : Yati Omar
✐ FanPage : I Love Vitamins
✉ Email: heriaty.omar@gmail.com
✆ SMS/WhatsApp/Telegram: 019-6671210
➲ COD Area: Kota Warisan, Sepang dan kawasan sekitar
➲ Penghantaran seluruh Malaysia melalui Poslaju, GDEX dan CITY-LINK



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...