Friday, May 2, 2014

Tips Apa Nak Buat Bila Anak Sembelit

Bila anak sembelit ni, memang kita mak-mak lah selalunya yang paling susah hati. Tengok anak meneran sampai nangis2 tapi yang keluarnya seketul kecik je. Tak puas hati lansung kan?

Takpe, meh saya share tips yang saya buat untuk anak saya bila dia sembelit. Mudah sahaja tak melibatkan apa2 jenis ubat sembelit.

Caranya mudah sahaja.
Pastikan anda ada yogurt bliss dan mealshakes Shaklee.
Yogurt bliss ni dia ada kultur hidup yang baik untuk perut. Manakala mealshakes mempunyai kandungan fiber yang tinggi. Gabungan yang mantap kan?




Anak saya dulu selalu sembelit. Dia baru 2 tahun. Punca kanak-kanak sembelit ni biasanya kafein. Bukan dia minum nescafe ke apa. Kalau anda nak tahu semua benda yang bercoklat ada kafein. Air milo, coklat, twiggies gardenia tu, roti gardenia coklat, air kotak dutch lady coklat .. panjang senarai nak ikutkan. Yelah, bila abangnya yang 7 tahun tu makan, si adik yang 2 tahun ni pun nak juga.

OK. Cara bancuh yogurt bliss dengan Mealshakes tadi kan.
Satu cawan kecik yogurt bliss campur dengan 1 sudu kecik Mealshakes.

Cuba buat. Insha ALLAH berkesan.
Saya dah cuba kat anak saya. Memang berkesan. Esoknya memang selambak keluar bahan buangan.

Bulan May ni ada Promosi Mealshakes. Ready stock sentiasa ada.

Hubungi saya,
----------------------------------------
SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins
------------------------------------------


* COD di sekitar Kota Warisan, Dengkil, Salak Tinggi dan kawasan sekitar. 
* Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui POSLAJU, GDEX dan CITY-LINK

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...