Tuesday, April 14, 2015

PART 1 | 20 Soalan Orang Selalu Terfikir Sebelum Daftar Ahli Shaklee

Saya pasti ramai antara anda di luar sana yang rasa macam nak jadi ahli Shaklee tapi tak pasti sebab ada macam2 persoalan dalam kepala yang tak terjawab.


Q1 : Berbaloi ke jadi ahli Shaklee ?
Bab berbaloi tu, terus terang saya cakap yer berbaloi sebab keahlian Shaklee ialah untuk seumur hidup, tiada yuran tahunan dan tidak perlu beli produk setiap bulan untuk kekalkan keahlian. Mana nak cari MLM macam ni yer tak. 
Teringat diri saya sendiri yang sudah 2 kali mendaftar keahlian Tuppxxxxx gara2 keahlian pertama dah mati sebab saya takde beli apa2 barang selama 6 bulan. Haishh.. leceh betul kan. Eh, jadi ahli Shaklee pun masih join MLM Tuppxxxxx ke? Saya jadi ahli Tuppxxxxx untuk kegunaan sendiri saja sebab saya suka produk dia yang berwarna warni tu. Kata orang, berbagi rezeki. Saya dapat income dari Shaklee dan saya kongsi dengan pengedar Tuppxxxxx :-)

Q2 : Macam mana nak daftar ahli ?
Ada 2 cara untuk jadi ahli Shaklee
a) Keahlian berbayar RM65*
b) Keahlian percuma dengan pembelian sebanyak 200 point (lebih kurang RM650* harga ahli)
* belum termasuk GST dan caj kurier oleh Shaklee Malaysia

Q3 : Keahlian PERCUMA 200 point tu macam best tapi saya tak mampu nak beli produk sampai RM650
Pembaca sekalian, saya pasti di sekeliling anda, pasti ada kawan baik, kawan pejabat, kawan sama belajar, pasti ada pengguna produk Shaklee. Ringankan lah mulut bertanya pada mereka, nak tak berkongsi beli produk Shaklee agar anda boleh dapat keahlian percuma. Kalau nak tahu 200 point tu apa produk2 nya, boleh baca DI SINI.

Q4 : Nak daftar dengan siapa yer? Daftar dengan kawan-kawan atau kaum keluarga ok ke?
PENTING >> Jangan daftar sembarangan. Cari pengedar yang AKTIF. Macam mana nak tahu aktif ke tak ? Boleh tengok blog dia hari2 update ke tak. Fanpage dia hari2 ada post ke tak. Boleh baca kisah2 kejayaan dia di blog (success story saya boleh baca SINI ... hikkkss).
Yer saya tahu anda mungkin tak berminat untuk berbusiness dengan Shaklee. Walau pun tak berbusiness, anda pasti nak tahu macam mana cara nak beli barang, apa promosi terkini, cara makan vitamin macam mana dan macam2 lagi. Apa gunanya menjadi ahli tapi tetap beli barang dari pengedar Shaklee lain. Anda rugi sebab anda tidak dapat point. Point = CASH. 
Seperkara lagi hati manusia ni berubah-ubah. Hari ni tak rasa nak meniaga. Bulan depan rasa nak pulak meniaga. Kan ke malang kalau dapat UPLINE BLUR yang satu apa pun tak tahu. Dalam business, mentor sangat penting. 

Q5 : Kalau nak business, kena beli stok Shaklee banyak2 ke? Saya takde modal.
Tak payah beli stok. Ini business online. Shaklee ada sediakan sistem online untuk kita order barang. Bila pelanggan dah bayar, kita terus order dengan Shaklee. Dan Shaklee yang akan pos pada pelanggan kita. Kan senang macam tu. Semua kerja buat depan komputer sahaja. Jimat masa, wang dan tenaga.

Q6 : Kalau nak business, kena datang kelas ke? Saya memang malas nak datang kelas ni.
Kita ada kelas online dan kelas offline. Untuk kelas online, saya ada group FB yang dikelolakan oleh saya sendiri. Saya buat perkongsian saya sendiri, saya share tips dan strategi saya. Group telegram pun ada. Untuk kelas offline pun ada tapi tak selalu. Mengikut keperluan tapi terpulang nak datang ke tidak. Saya sendiri dulu pun lepas setahun setengah aktif berbusiness baru pegi kelas tau .. hehee. Yang mana masa tu income saya sudah hampir mencecah 5 angka baru tergedik2 nak pegi kelas ... hahaa. Sebelum tu memang saya sedut semua ilmu secara online sahaja. Prinsip saya mudah, ILMU ADA DI MANA-MANA. Yang penting kita minat dan rajin. Kalau hari2 mengadap muka upline pun tapi kalau kita tak minat dan tak rajin (ayat sopan untuk pemalas), suka bagi alasan, hari2 dok mengadap muka upline pun memang tak akan ke mana.
Semua kena datang dari sini (sambil tangan letak kat dada) >> PASSION.

Laaa.. dah habis ke? Tengok syok baca ni. Bukan kata ada 20 soalan ke? Hehee
Yer memang ada 20 soalan. Tapi ini baru PART 1. Kat tajuk atas ada tulis kan :-)
Tunggu entri seterusnya untuk Part 2 yer. 
Sabar. Salah satu ciri penting kalau nak berjaya dalam business ialah kena banyak bersabar .. hihii ;-)

Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli Shaklee,

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...