Wednesday, April 15, 2015

PART 3 | Saya Nak Buat Business Shaklee Tapi Saya Tak Pandai Cari Customer

Bila berniaga, mestilah ada customer atau pelanggan. Kalau takde pelanggan, macam mana nak berniaga. 


Cuba anda sekalian baca 2 ayat ni. Ada beza tak?
Ayat 1 : Mencari Pelanggan
Ayat 2 : Menarik Pelanggan

Beza kan? Selama hampir 3 tahun saya menjalankan perniaagaan ini, saya tidak pernah mencari pelanggan atau cari-cari orang untuk jadi downline saya. Apa yang saya lakukan ialah menarik minat mereka. 

Macam mana nak menarik minat pelanggan? Ahaa.. itu ada lah teknik dan strategi-nya. Tak boleh lah cerita kat sini sebab itu dah masuk part strategi. Tu kena daftar ahli dulu dan jadi downline saya. Ada banyak ilmu yang bakal saya perturunkan kepada anda.

Nak baca cerita saya tak? 
Saya dulu pun macam anda juga. Tak pernah terfikir lansung nak buat business jual2 produk ni terutamanya business MLM macam Shaklee ni. Masa dulu2 tu memang anti MLM. Ni gara2 MLM haram jadah yang dok suruh orang buat loan bank sana sini lah sampaikan habis semua MLM saya menyampah.

Masa saya mula2 jadi ahli Shaklee kan, saya sendiri tak sangka yang saya akan bertahan sebegini lama (hampir 3 tahun dah) dan dah sampai ke tahap ini. Masa saya join Shaklee, saya dah setahun berhenti kerja dan menjadi suri rumah. Masa join tu, saya just fikir, boleh lah cuba dari tak buat apa-apa kat rumah. 

Tapi bila dah lama-lama, naik syok pulak. Salah satu benda yang paling saya suka ialah ber-blogging. Sebab saya suka menulis.

Konklusinya buat anda-anda yang teringin nak berbusiness dengan Shaklee ni tapi tak yakin nak menjual. Jangan risau. Itu hanyalah perasaan anda sahaja. Majoriti orang2 yang dah berjaya dengan Shaklee ni dulu asalnya semua pun macam anda. Tak pernah menjual dan tak yakin boleh menjual. Dengan ilmu, tips dan strategi yang betul, anda pasti boleh melakukannya.


Sila hubungi saya untuk pendaftaran ahli dan bersama-sama dengan saya menjana side income dengan Shaklee. Jom !!!

SMS/Whatsapp : 019-6671210
Fanpage : I Love Vitamins

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...