Sunday, May 15, 2016

Badan Sakit dan Lenguh Semasa Menyusukan Anak

Selamat Petang ,

Hari ini hari Ahad. Sebut hari Ahad jer, automatik dalam kepala fikir " cuti " , " jalan-jalan ".
Ke mana anda hari ini?

Mungkin ada yang keluar shopping baju raya dah kot. Yela, bulan2 puasa penat tau shopping baju raya. Terutama kalau shopping baju anak2. Dengan orang ramainya, bersesak-sesak.

Terus terang kalau KL, tempat favourite saya ialah Pavilion. Bukan la nak kata poyo suka lepak Pavi tapi saya suka Pavi sebab tak crowded. KLCC pun boleh tahan crowded. 

Dua lagi tempat favourite saya ialah Alamanda Putrajaya dan dePulze Cyberjaya. Semua tempat tak crowded kan? Memang jenis tak suka bersesak-sesak. Makcik penins .. hehee

Eh, apa ni. Lari tajuk pulak. Dari citer hari Ahad dan meleret sampai citer Pavi pulak .. hehee

Sebenarnya nak cerita, tadi ada seorang adik manis ni beli beberapa produk Shaklee dari saya. Beliau seorang ibu menyusukan anak. Dia mengadu. Katanya badan sakit-sakit, lenguh-lenguh.

Bila kita menyusukan anak, bayi ambil zat dan nutrien dalam tubuh kita terutamanya kalsium. Buatnya ibu jenis tak suka minum susu, lagi la senang sakit-sakit badan.

Kadang-kadang tu ada ibu menyusu yang muka pucat tak bermaya. Dengan penat bekerja, bangun malam menyusukan anak, lunch hour pun makan cepat2 sebab nak pam susu, balik keje rushing nak ambil anak di nursery, balik rumah dengan kerja2 rumah, anak nak mengempeng lagi. Anda semua ibu2 menyusukan anak yang bekerja adalah SUPERWOMAN. 

Ibu-ibu sekalian, kita semua sayang anak kita. Sebab itu kita juga kena jaga diri kita baik-baik supaya kita boleh jaga anak kita dengan baik. Kita tak boleh sakit. Betul kan? Kalau kita sakit, macam mana dengan anak kita?

Teringat pulak kisah saya beberapa tahun lepas. Maaf lah banyak sangat flashback ni ...

Masa tu anak saya baru umur dalam 2 ke 3 bulan kot. Saya demam kejap sejuk menggigil kejap ok. Suami pulak masa tu outstation. Ibu-ibu bayangkan lah keadaan saya masa tu. Mulut ni tak berhenti-henti berdoa semoga ALLAH SWT beri saya kekuatan agar saya dapat lawan sakit saya tu dan jaga anak saya. Sedih pulak ingat2 balik..sobb..sobb. Masa tu saya belum kenal Shaklee lagi.

Alhamdulillah, lani memang jarang sakit atau demam rasanya. Last demam, 2 tahun lepas kot.

Buat ibu2 menyusu yang nak makan suplemen untuk kesihatan tubuh dan tenaga, saya cadangkan ambil produk2 di bawah :

B Complex - untuk tambah darah

Vita-Lea - multivitamin untuk cukupkan keperluan vitamin harian sebab kita semua makan memang tak ikut piramid makanan kan... hehee

Ostematrix - kalsium (INI WAJIB TAKDE TOLAK ANSUR)

Minimum 3 ni kena makan. Kalau nak tip top lagi boleh ambil Set Penyusuan Lengkap atau nama glamer dia SET PENYUSUAN 3M. 

Set Penyusuan 3M ni bukan semata-mata milkbooster tapi juga untuk menampung keperluan nutrien si ibu.



Saya sendiri memang consume set di atas semasa menyusukan anak saya dulu. Memang banyak kelebihan yang saya dapat.

Untuk testimoni boleh klik sini.

Harga bagi setiap produk :
ESP = RM159 , 850g , tahan 1.5 bulan
Alfalfa = RM56.98 , 330 biji , tahan 1 bulan
B Complex = RM56.98 , 120 biji tahan 4 bulan
Vitamin C = RM98.05 , 180 biji , tahan 6 bulan
Vitalea = RM94.08 , 120 biji , tahan 2 bulan
Ostematrix = RM64.66 , 120 biji tahan 1 bulan

Anda nak diskaun ?

SMS/Whatsapp : 019-6671210
E-mail : heriaty.omar@gmail.com
Fanpage : I Love Vitamins

* Self pick up di Kota Warisan
* Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan POSLAJU, GDEX dan CITYLINK

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...